Friday, July 29, 2011

.:RAMADHAN YG MULIA:.

Assalammualaikum wbt sahabat..
xsmpi 3 ari je lg kite akan berpuasa..sudah persiapkah diri anda di bulan yg penuh barakah ini?mudah2n kita ini diberikan kesabaran, ketabahan dalam menghadapi dugaan hidup yg pasti xputus..semoga kita diberikan keberkatan di bulan yg mulia ini dan terlalu banyak ganjaran yg diturunkan di bulan ini..sama2lah kita berdoa mudah2n kite memperoleh keberkatan dari allah swt..


inilah tahun pertama aku  melalui bulan puasa ini tanpa ibu tercinta, sgt perit untuk aku lalui semua ini tanpa dirinya..bolehkah aku?
ya allah, berilah aku kekuatan dalam mengharungi dugaan mu, mudah2n aku ini tidak terleka & terlalu mengabdikan diri hanya terlalu menyayanginya..persiapkanlah diriku sekadar mengingatinya kerana aku pasti hanya jasadnya tidak bersamaku namun ingatan padanya tulus & suci kekal abadi..tersemat di hati..ya allah, terlalu berat dugaanmu untukku tanggung..menerima qada & qadar tuhan itu kerana setiap ketetapan yg ditentukan olehnya, aku harus redha & pasrah atas segalanya..masyaallah, tabahkanlah hatiku ini..


jauh di sudut hati ini, aku terlalu merinduinya..senyumannya, wajahnya, senda guraunya, suaranya, segalanya milik mak..
"maafkan irma mak, bukan irma ingin membebankan mak, tp irma terlalu rindukan mak..kalaulah mak ada sekarang, mak irma peluk semahunya..."tgu irma mak, hari ahad ni irma akn pergi jumpa mak..xtertanggung rasanya rindu ini..


mudah2n roh mak dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama org2 yg beriman, al-fatihah......
aminyarabbalalamin..


& selamat menyambut ibadah puasa buat semua kaum muslimin & muslimat yg diredhai allah sekalian, yg baik itu datangnya dari allah & yg buruk itu pastinya datang dr diriku sendiri..


maafkan saya atas segala kesilapan, kekasaran & ketelanjuran jika saya ada menyakiti@menyinggung perasaan kalian samada sy sedari sekalipun anda saya kenali mahupun
tidak..ampunkan saya..


ikhlas dari, 
irmayani sekeluarga..

No comments: