Tuesday, January 10, 2012

setahun berlalu

10 Jan- hari ini bersamaan hari selasa genaplah setahun mak pergi..terlalu cepat masa berlalu..spt smlm baru bersama, gelak tawa..siapa tahu, ketentuan tuhan..ape yg aku xjangka, terjadi..secepat ini..masih terngiang saat ini ak cm menjaganya di HTAR..hanya plg sekejap, cm khabar duka yg di terima..meraungla di sisi suami..
YA ALLAH terlalu berat dugaan ini..blm puas aku membalas jasanya..

masih aku ingat, saat aku meminta mak utk mmbuatkan kuey teow..nmun pg itu mak xle bgn, sdgkan brg tersedia..saat aku ingin bersalam dgnnya..mak terkejut dan menangis krn xdpt buatkan aku kuey teow..terdetik hati, kenapa mak??menangis aku dlm perjalanan ke ofis..mmikirkan..

sebulan sblm mak pergi, aku selalu perasan yg mak selalu pandang dan tenung aku..bl ak ty, mak kata RINDU..ak cm mampu senyum..bygkan, skrgnya sminggu @ 2 minggu sekali aku pasti balik dan tto uma mak, ntah knp smggu sebelum aku balik tp aku xtto uma mak..smpila aku tau yg mak dgn sendirinya nk pegi hospital aku jadi sasau krn mak sgt payah @ degil utk ke hospital..seharian aku mnunggu mak dari pesakit luar ke kecemasan..smpi msk wad, jd fobia aku rase..sehinggala aku tau keputusan sakit mak..

kuasa tuhan..selepas apa yg terjadi..bru terpikir ape yg berlalu..kenape?terjawab segalanya..PATUTLAH..tuhan itu maha adil..sedangkan die mengetahui yg aku sgt rapat padanya, di beri kerenggangan supaya aku dapat menerima hakikat..bhw aku akn kehilangan org yg paling rapat & paling ak sayang..

di sebaliknye semuanya, aku pernah bermimpi gigi patah (org kata akan ada yg pergi jauh)..barulah aku faham, bukanlah org yg terlalu asing..tp itulah ibuku, ISMAIYATI SUPARMAN..

semoga aku di beri kesempatan utk bertemu @ memeluk mak walaupun sekadar dalam mimpi..

semoga roh ibu di cucuri rahmat dan di tempatkan bersama org2 yg beriman, AMIN...
semoga kau berikan aku KEKUATAN dalam menghadapi dugaanmu YA ALLAH
IRMA SYG SGT2 MAK, TERLALU RINDUKAN MAK...MMMUAH

No comments: