Tuesday, February 07, 2012

dugaan

Dikisahkan ketika Allah mencipta Al-Maut (kematian) dan menyerahkan kepada Izrail, maka berkata malaikat Izrail, “Wahai Tuhanku, apakah Al-Maut itu?”. Maka Allah menyingkap rahsia Al-Maut itu dan memerintah seluruh malaikat menyaksikannya. Setelah seluruh malaikat menyaksikannya Al-Maut itu, maka tersungkurlah semuanya dalam keadaan pengsan selama seribu tahun. Setelah para malaikat sedar kembali, bertanyalah mereka, “Ya Tuhan kami, adakah makhluk yang lebih besar dari ini?” Kemudian Allah SWT berfirman: “Akulah yang menciptakannya dan Akulah yang lebih agung daripadanya. Seluruh makhluk akan merasakan Al-Maut itu”.


"innalillahiwainnailaihirojiun"
sesungguhnya darinya kita datang dan kepadanya juga kita kembali..

takziah buat kakak shaye ismizah, atas pemergian suami tercinta, abg yan..pada 1/2/2012 kerana serangan jantung..sangat mengejutkan, dan itulah ketentuan ilahi..diri ini pastinya masih belum reda akn kesedihan kehilangan mak tahun lalu, tahun ini di duga sekali lagi kehilangan abg ipar..semoga kakak lebih sabar dan tabah mengharungi dugaan tuhan..kuatkan semangatmu demi anak2..sungguh berat dugaan mu ya allah..
dan, buat keluarga angkat saya, ibu dan ayah dan seluruhnya adik2, takziah ats pemergian along pada 19/1..buat kak wan, kuatkan dan cekalkan hatimu..sabar akan dugaan tuhan ini, demi anak yg bakal di lahirkan nanti.itulah harta yg xternilai dari suamimu di sepanjang hayatnya..dan pasti, along pasti bahagia di sana akan kelahirannya nanti..
moga dikuatkan hati..kerana setiap yg berlaku adalah ketentuan ilahi..kita juga pasti akan melaluinya..wallahualam..


No comments: