Wednesday, January 19, 2011

HARI BAHAGIA KAMU DUKA BAGI AKU

di saat ini kamu sedang bahagia, sedangkan aku????

merintih, sedih dengan pemergian ibu tercinta, ISMAIYATI BT SUPARMAN...
bukan terlalu mudah untuk menerima apalgi melupakannya...bukan mudah, setiap saat, setiap ruang di rumah ini adalah bayangnya..mana mungkin kami lupakan...hmpir smggu aku bercuti kerana kesihatan yg tidak mngizinkan..bkn ak saja, adik beradik termasuk abah juge...

kasihan melihat abah, terlalu sedih ats pemergian mak...xsggp ak mninggalkannya sendirian..ya allah, perasaan bersalah mnyelubungi..

sllnye, aku akan tdo umah emak setiap ujung mggu..tp entah kenapa mgu lps aku dtg uma, tp xtdo uma..even ak smpt jmpe n urut mak..tp xtau knp??pttla kebelakangan ni ak perasan mak asyik tgk aku, n tenung aku..bl aku ty, die kate xde ppe..upenye inilah....pttla shari sblm mak pergi mak seolah2 xbg aku balik..sekurang2nya ak xtgglkan mak..klo tidak mest ak tlmpau berase bersalah...
inilah petanda upenye..mak jge smpt pesan kt adik mnta adik imamkan mase ma mninggal nnt..walaupon mse2 mak skadar bergurau..tp itulah kebenaran..

saat aku mnulis ni, ak sedang bekerja..& aku buat hal aku je..ntah pe yg mereka kate nnt..aku sangat merindui mak..hanya baju2 mak & kain2 mak pengubat rindu....
ya allah, TABAHKAN hatiku dalam mnghadapi dugaan ini..buat suamiku, MD ZAINI..moga sabar melayan kerenahku saat ini, TRIMA KASIH BYK ABG & MAAFKAN SAYANG...

ILUVUSOMUCH MAK....
 
mak dalam kenangan.......

No comments: