Tuesday, March 01, 2011

TERKENANG

mlm td tdo di rumah ibu mertuaku, sembang smpi lwt pagi dkt kol 2 lbh la..dok cite2 pasal arwah mak aku..erm,  dalam pale otak ni aku msh terkenang terpk2 mak..klo la mak masih ada..pasti aku org yg paling gembire krn pd mak aku share segalanye..tp skng TIADA LAGI..pada sape aku nk luahkan, cm pd blog ini mungkin..pade kawan2 yg bace blog ni, pasti kamu tahu, even kite xkenalkan..


macam2 mak cite pasal ibuku..rupenye nmpk perubahan sejak raye thn lepas lagi..mak kate xpenah2 mak aku salam die 2x..kami pulak rhaye lps mmg xsmpt lgsg nk mik gmbr sefamily padahal itulah rutin, kebiasaannye..tp ntah kenapa mcm ssh sgt nk mik gmbr ssme..sdihnye kalo diingat kembali..tulh kan, TUHAN ITU MAHA ADIL, adakalanya kite tidak sdar sume tu & akn sedar semua itu bl ketiadaannya..


mak, mak..plg aku xle thn bl mak cakap mak pesan pd ibu mertuaku, mnta tlg "TENGOKN FARISH & EMA.." mmg aku sgt xtahan, mnangis depan mak wlupon sbnrnye aku nk cver tp xdptla..aku rindu sgt2 mak..xsangka secepat ni, mgkn klo difikirkan akal, klo xbw mak g spital & xtebuk perot mgkn jangka hayat mak panjang tp xle salahkan takdir..semua ni ketentuan TUHAN..die maha mengetahui segala..klo xp spital pon klo da ketentuan die mak pergi 10 JAN..kunfayakun..ttp terjadi jgekan..


xle tahan sggh, aku msk bilikla, menangis sepuasnye..walaupon mak pergi tglkan aku, mak ttp di sisi..kecian abah, da semakin kurus..xterurus rasenye..walaupon abah nmpk cool xnk kami nmpk kesedihannye..tp aku tau perasaan abah, sume org cibok soh abah kawen lgi..nntla, xpk la..kbur mak pon masih merah..ntahla, klo abah kawen lagi...kmi le terima ke?


hanya doa diiringi bersama alfatihah buat ibu tercinta, 
ISMAIYATI BT SUPARMAN..
smoga roh mak di cucuri rahmat & diletakkan bersama org2 yg beriman, amin


irma sangat2 merindui mak..

No comments: